מכתב מסאם, משתתף בתכנית פנים אל מול פנים / אמונה אל אמונה

العربية | English

שלום לכולם,

שמי סאם, אני אחד המשתתפים בתוכנית ‘פנים אל מול פנים / אמונה אל אמונה’ 2012.

בהתחלה, החלטתי להשתתף בתכנית כי חשבתי שיהיה כיף. הייתי ממש קרוב לנשירה מהתוכנית אך סאמח ומיקי שיכנעו אותי להישאר בתוכנית ולעבור את החוויה המדהימה הזו. אני אסיר תודה לשניהם כיוון שאם הם לא היו משכנעים אותי להישאר בתוכנית, לא הייתי במקום שאני נמצא בו היום.

כפי שאמרתי, בהתחלה, החלטתי להשתתף בתכנית כי חשבתי שיהיה לי כיף, אך עם חלוף הזמן, התחלתי לחוש את הרצינות של התוכנית, ואת האחריות שלקחתי על עצמי. משם התחיל האתגר האישי שלי ביני לבין עצמי אשר נובע מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היתה הצורך שלי להגן על הסוגיה הפלסטינית, שהיא הסוגיה שלי, וזאת במסגרת דיונים אודות הקונפליקט הישראלי- פלסטיני שאני אנהל עם אנשים שונים. הסיבה השנייה היתה הרצון שלי לבחון את זכאותי להיות כאן (בקבוצה), ולדעת האם יש אנשים אחרים שאולי מגיע להם להשתתף בתכנית יותר ממה שמגיע לי. הסיבה האחרונה היתה השאיפה שלי לבנות קשרים וחברויות עם אנשים שונים, ולחוות פרק בחיי שלא יצא לי לחוות עד עכשיו. עכשיו, המשתתפים הם חלק מבני משפחתי, ואני יודע שחוויתי בחיי פרק מדהים וחד פעמי.

‘פנים אל מול פנים’ היא יותר מסתם תכנית, היא עולם אחר שמעניק למשתתפיו הזדמנות ללמוד יותר על הקונפליקטים והדתות, ועל אנשים שונים מרקעים ודתות אחרים. אם לומר את האמת, תכנית ‘פנים אל מול פנים’ שינתה אותי לטובה, והעניקה לי המון. פנים מול פנים הוא המקום לאנשים שמעוניינים בעשיית השלום, לא משנה מאיפה הם, משנה מהם מטרותיהם ורצונותיהם. זה נכון במיוחד לקבוצתי, קבוצת ירושלים.

בצל הקונפליקט שלנו אשר טומן בחובו מציאות קשה לכל אחד מאיתנו, עושי השלום, אני מצפה מכם לא לזרוק את האשמה על צד אחד, אם אתם באמת מבקשים להגיע ליציבות ולשלום.

אני מוסר את אהבתי לכולכם ומקווה שיום אחד יבוא השלום על העולם כולו, כיוון שהעולם בידינו.

samסאם אלאערג הוא משתתף בקבוצת ‘פנים אל מול פנים / אמונה אל אמונה’ 2012 בירושלים, תכנית דיאלוג ומעורבות חברתית בינלאומית של הסמינר התיאולוגי אובורן, ניו יורקICCI היא השותפה המקומית ומפעילת התכנית בירושלים.

Leave a Reply

