בוגרי ‘פנים אל פנים’ בסדנת קמפיין לסובלנות

במהלך העבודה על הקמפיין יצא לי לעבוד עם חברים מרקעים שונים ומתרבויות שונות על מטרה משותפת - חוצת מגזרים, אמנם את כל חברי הצוות הכרתי לפני כן אבל יצא לי לראות אותם עובדים על מטרה אחת ברורה, והדבר חשף בפנינו צדדים חדשים אחד של השני! (עטר כהנא, בוגר F2F 2012)

במהלך העבודה על הקמפיין יצא לי לעבוד עם חברים מרקעים שונים ומתרבויות שונות על מטרה משותפת – חוצת מגזרים, אמנם את כל חברי הצוות הכרתי לפני כן אבל יצא לי לראות אותם עובדים על מטרה אחת ברורה, והדבר חשף בפנינו צדדים חדשים אחד של השני! (עטר כהנא, בוגר F2F 2012)

מאת: שקד אייזנמן, בוגר תכנית “פנים מול פנים/אמונה אל אמונה”

בינואר – מרץ 2013 לקחנו על עצמנו להשתתף בפרוייקט תכנון קמפיין לסובלנות מטעם תכנית מייטק Mediterranean Youth Technology Club (MYTecC) בשיתוף עם המועצה הבין-דתית המתאמת (ICCI).

היה נחמד מאוד לעבוד יחד בקבוצה המעורבת. נהנינו ליצור משהו שעסק במה שלמדנו ב-F2F.

התרגשנו כשזכינו להציג את הסיפור שלנו מול קהל רב ושמחנו מאוד ואף התמלאנו גאווה כשראינו את ההערכה הרבה של שאר האנשים על עבודתנו!

כחלק מהפרויקט היה עלינו להכין קמפיין תקשורתי העוסק בסובלנות. נפגשנו מספר פעמים ודנו בנושא הסובלנות וכן בשאלה מהו קמפיין. אחרי דיון שערכנו בין חברי הקבוצה החלטנו על תוכן הקמפיין. מתחילת החשיבה היה לנו ברור שנושא הקמפיין יעסוק בנושא שהכי קרוב אלינו ולקבוצתנו – הסכסוך הישראלי- פלסטיני. בחרנו במשפט הנושא ״אפשר לקיים דו קיום״ כי זה מה שלמדנו ולקחנו איתנו להמשך הדרך אחרי ההשתתפות בתכנית ‘פנים מול פנים/ אמונה אל אמונה’ (F2F). החלטנו להעביר את נושא הסובלנות בין הצד הישראלי והצד הפלסטיני בעזרת הצגת הדמיון ביניהם. בחרנו ללכת על הפן הרגיש והקצת ילדותי של הדמיון הזה. פחדים משותפים לצד אהבות משותפות.

כולנו עבדנו יחד על הרעיונות, גפן ציירה סקיצה, סאם היה אחרי על העיצוב והשאר עזרו לו בהכוונה מרחוק דרך האינטרנט. בסופו של דבר יצא לנו קמפיין תקשורתי יפה מאוד יחסית לרמת המקצועיות שלנו.

מעולם לא התנסיתי בעבר בבניית תוכן פרסומי כלשהו - ודאי שלא בבניית קמפיין – וההתנסות במסגרת קבוצה קטנה הייתה חוויה חיובית ומעניינת. הרגשתי שזו דרך נוספת ליישם ולהעביר הלאה את שעברתי בשנה האחרונה בF2F, באופן יצירתי ומגבש. (גפן שמאע, בוגרת תכנית F2F 2012)

מעולם לא התנסיתי בעבר בבניית תוכן פרסומי כלשהו – ודאי שלא בבניית קמפיין – וההתנסות במסגרת קבוצה קטנה הייתה חוויה חיובית ומעניינת. הרגשתי שזו דרך נוספת ליישם ולהעביר הלאה את שעברתי בשנה האחרונה בF2F, באופן יצירתי ומגבש. (גפן שמאע, בוגרת תכנית F2F 2012)

  ב-21.3.13 יצאנו לאירוע השקת הקמפיינים של כל הקבוצות שהשתתפו בתכנית בארץ ובעולם. יצאנו כמה מנציגי הקבוצה,   הגענו למרכז ‘נא לגעת‘ ביפו וראינו הרבה קבוצות נרגשות שעבדו כמונו על נושא הסובלנות. במשך כחצי שעה הסברנו לעוברים בכנס על הקבוצה שלנו וכן על הקמפיין שעשינו, והציבור התעניין מאוד בסיפור האישי של חברי הקבוצה ובפוסטרים שהפקנו. בסופו של דבר עם ספירת קולות ההצבעה הגענו למקום הראשון מבין העולים לשלב הגמר! התרגשנו כולנו ושמחנו על הפידבק החיובי. לאחר מכן עלינו להציג את הקמפיין על הבמה, שם שוב סיפרנו את סיפורנו והצגנו את עבודתנו. לצידנו עלו גם קבוצות מכרמיאל, תל אביב ועוד וגם הוצגו פרוייקטים של קבוצות ממצרים ומסודן.

אני וכמה חברים יהודים שלי השתתפנו בבניית פרוייקט שמטרתו סובלנות. הפרוייקט הזה הניב עבודה מדהימה ושני הצדדים הסכימו להוציא פוסטר או קריקטורה שיעביר את הרעיון בדרך קרובה ללב. עבדנו ברצינות והיינו בלחץ של זמן אבל הצלחנו להוציא את הדרוש מאיתנו פועל הודות לרצון והרצינות שלנו. שמחתי על שיתוף הפעולה עם חברי מהצד השני, שהרי הם אחי ואני מקווה שנמשיך בדרך הזו להגשמת המיוחל (סאם אלאערג’, בוגר תכנית F2F 2012)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: